Onze klant in Tongeren is op zoek naar een Transport Coördinator (Nederlands & Frans).
Resultatendomein:
Optimale begeleiding van de transport partners garanderen zodat de kwaliteit van onze diensten gewaarborgd blijft
Transport Coördinator - TAKENPAKKET:
Staat in voor de dagelijkse opvolging van de prestaties van de transport partners.
Helpt de partners met hun problemen en zorgt ervoor dat ze dagelijks gemotiveerd aan hun dagtaak beginnen.
Behandelt eventuele klachten over leveringen of afhalingen en zorgt voor gepaste oplossingen.
Ondersteunt de transport partners tijdens de laadactiviteiten op de kaai
Volgt speciale zendingen op (COD, express,...)
Kijkt de ‘discrepancy list pick up' van de vorige dag na
Analyseert de performance van de transport partner en neemt gepaste actie
Zoekt een oplossing opdat niet geladen goederen toch nog geleverd raken (beroep doen op een charter)
Zoekt een oplossing bij afwezigheid van een transport partner
Helpt partners bij problemen met de scanner
Maakt afspraken met speciale klanten
Kijkt de “discrepancy list inbound” van de huidige dag na
Komt tussen bij eventuele conflicten tussen kaaipersoneel en transport partners
Bijkomende taken:
Continu waken over de kwaliteitsinstructies zodat we onze klanten een optimale service kunnen garanderen, conform de verschillende voorgeschreven kwaliteitsstandaarden en –procedures, zowel intern als extern (ISO9001, ISO14001, Good * Distribution Practices,e.a.)
Actief bijdragen tot het milieu
Verantwoordelijk voor gebruik van materialen
Steeds zorgen voor een ordelijke en nette werkplek
Rapporteert aan: Transport Manager
Interne relaties: Customer Support/Locker/kaaipersoneel
Externe relaties: Klanten/ Bestemmelingen/ Transport partners
Jouw profiel
Je spreekt zeer goed Nederlands en goed Frans.
Je hebt ervaring met het plannen van ritten.
Je bent stressbestendig
Je kan plannen & organiseren
Je durft beslissen
Je kan assertief zijn
Je kan leiding geven (motiveren)
Zeer klantgericht zijn (intern & extern)
Punctueel en proactief handelen
Je werkt van maandag tot en met vrijdag 05u00-12u30
Je beschikt over min. 5 jaar ervaring in transport en logistiek
Technische ondersteuning bieden aan de chauffeurs in geval van panne, ongeval, ... (wijziging van reisweg, reistijd, ...)
De behandeling van bestellingen voor goederenvervoer over de weg organiseren volgens de orders van klanten
De dagplanning van de chauffeurs opstellen en bijwerken
De activiteiten van een team coördineren
De routes van de chauffeurs organiseren en plannen
De databestanden (chauffeurs, wagenpark, opdrachtgevers, …) up to date houden
Het verloop van de werkzaamheden aan de kade controleren en superviseren (laden en lossen van goederen, verzending, ...)
Nieuwe werknemers verwelkomen en hun integratie bevorderen
De activiteiten van het personeel opvolgen en nakijken (rijtijden, geldigheid van de attesten, ...)
Het dossier voor het wegvervoer samenstellen en de documenten bezorgen aan de klanten, chauffeurs, ...
De uitvoering van het transport opvolgen of controleren
Problemen identificeren en bijsturen
Internationale transportprestaties opvolgen
De opvolggegevens van de activiteiten registreren
Afwijkingen vaststellen
De activiteiten van een wagenpark organiseren en plannen (toewijzing, onderhoud, ...)
Administratieve en budgettaire formaliteiten vervullen die verband houden met het transport (terugkeer van route, leveringsbonnen, opvolging van de reglementen, ...)
Klachten registreren
De klant naargelang het type incident oplossingen voorstellen (breuk, vertraging, panne, ...)
Geschillen volgens richtlijnen afhandelen of overmaken aan de juridische of geschillendienst
Aanbod
Interesse in deze functie?
Startloon: € 2801,10 bruto /maand + maaltijdcheques 7€ + tussenkomst woon-werkverplaatsing.
Na een positieve evaluatie van de interimperiode, maak je kans op een vaste aanwerving en krijg je een hospitalisatieverzekering en een groepsverzekering van de sector.
Solliciteer online of stuur je persoonlijk CV naar stefanie.vannerom@adecco.be!